On the roads of Cap Corse, Orsanto, a traveling salesman, roams the villages. After a siesta on the beach, he notices a young woman washed up on the shore. When he takes her in, he discovers that she is a French avant-garde director from the 1920s: Germaine Dulac. Her oeuvre is presented by film historians.