There's my mother, my grandmother, and my great-grandmother: a line of women who were as strong in life as they were in the stories I was told as a child. And then there's me, at nearly thirty, with my questions and my adult intuition that these stories didn't tell the whole truth. I look at these women and delve into our family mythology, wondering: what exactly did they pass on to me about their lives as women? And what do I want to do with mine?