Combining poetry, science and emotion, this film traces the history of life, from its cosmic origins to its evolution on our planet, through the wonders of biodiversity and the contemporary challenges it faces. Through spectacular images, Yann Arthus-Bertrand questions the paradoxes of our times and urges a collective transformation to reconcile humanity with nature.