Gilles, suffers from a glaucoma, an eye disease that causes a gradual and irreversible loss of sight. Over the past few months, the last traces of sharpness have faded away. Slowly, his glaucoma transmutes into an enigmatic group performance. Guided through a hazy audiodescription voice, they seem to prepare to lose their sight and to enter into a new world.