February, 1871. On the eve of the Paris Commune, Rose Beuret, Auguste Rodin's life partner, is alone in the studio. As Rodin is away, she is in charge of one of his unfinished sculptures – clay must stay moist every day. To forget her solitude, Rose takes refuge in the daily care of this mute, incomplete piece. While revolt is rumbling outside, Rose locks herself in the studio and devotes herself entirely to the statue.