With the second World War looming and having lost everything before, Maria Reiche flees Germany and ends up in Peru. There, she tries to fit in an inhibited society for the sake of her lover Amy. But she only starts to find her true calling in life when she takes a trip to the desert of Nazca and stumbles upon mys-terious Lines, drawn in the soil.