Quebec, Canada, 1970. Coming from a modest background, a young man, passionate about mechanics and speed, decides to risk everything he owns, including the future of his young family, to try and find a place for himself in the very select world of high-level car racing, a sport normally reserved for the wealthy elite, by betting only on his raw and extraordinary talent. His name: Gilles Villeneuve.