What do women and men who dream of having a child have in common with those who seek to reconcile their assigned gender with their gender identity? At Milan hospital, in the department that deals with both MAP and gender dysphoria, Dr. Bini takes her public service mission to heart, pushing back the barriers of “political correctness” and the limits of the ethics of body manipulation, in order to reduce, as far as possible, “the suffering of women and men who dream of having a child”.