Anne, director, adapts L'Assommoir by Emile Zola in which she plays the role of Gervaise. The story echoes her life. Through the mise en abyme, the film challenges this troubling border where fiction merges with reality, where life merges with art. A naturalistic approach that questions intimacy, drama, passion, work and love, and seeks to shed light on the most vibrant, timeless and universal aspects of life.