Falsely accused of treason, Edmond Dantes, a young sailor, is imprisoned without trial in the Château d’If, a grim island fortress off Marseille. After many years of captivity, he finally escapes and under the identity of the Count of Monte Cristo, he plans to take revenge on those who have wrongly accused him.