A time capsule of New York City between August 13-15, 1965, framed by the Beatles’ arrival in the city and their first concert at Shea Stadium. The film consists exclusively of archive material from the period (ABC, CBS, NBC), 8mm home movies and images of the concert, which was recorded with fourteen 35mm cameras. Four teenagers are sent on a trip through time and inserted in the archive material by means of animation.