Sicily, in the early 2000s. After a number of years in prison for Mafia offences, Catello, a seasoned politician, has lost everything. When the Italian Secret Services seek his help in capturing Matteo, the last major Cosa Nostra boss on the run, whom he has known all his life, Catello sees an opportunity to stage a comeback. A sly man of a hundred masks, a tireless illusionist who turns truth into falsehood and falsehood into truth, Catello begins an improbable and unique exchange of letters with the fugitive, exploiting his emotional emptiness. A risky game which, with one of the most wanted criminals in the world, is always going to involve a degree of risk... Loosely inspired by real events. The characters in this film, though, are the fruit of the authors' imagination. Reality is a point of departure, not a destination.