In August 1944, in a Maquis of the south of France, a group of resistance fighters has the mission to prepare and to make easier the landing of the Allies in Provence. In this difficult context, a father tries to protect the innocence of his son, devastated by tragic events that he just lived through and to make him glimpse that there is a life after war.