Seventeen-year-old Tom, a ballet dancer at the Paris Opera Ballet School, wonders if he's ready to join the corps de ballet next year. But on the eve of the competition, his perseverance attracts the attention of his teacher. Galvanized, the young student regains confidence in his ability to present himself before the jury.