A beautiful late summer morning. In her holiday home by the sea, Ginou prepares the meal for her daughter, son-in-law and two grandchildren. When they come back from the beach, she learns that they have advanced their departure and will leave the same day. For Ginou, this decision is less trivial than it seems.