The Fatiha is the first sura of the Koran. In Muslim tradition, it is also the name used for the ceremony to pay tribute to the deceased. Today, it's Amir’s Fatiha, Feurat Alani’s father, a French and Iraqi journalist. It’s the opportunity for his friends and family to reflect on Amir's story, and for Feurat to revisit his own story and Iraq's history.