Under the auspices of Canaguaro, Duni Kuzmanich's fictional account of guerrilla warfare in the 50s, and Rio Chiquito, JP Sergent and Bruno Muel's documentary on the birth of FARC, we look back over half a century of life in the Colombian underground. Filmed over a period of 10 years, the men and women who took up arms against a backdrop of great social violence recount their lives as fighters and their complicated exits from the maquis.