Godard by Godard is an archival self-portrait of Jean-Luc Godard. It retraces the unique and unheard-of path, made up of sudden detours and dramatic returns, of a filmmaker who never looks back on his past, never makes the same film twice, and tirelessly pursues his research, in a truly inexhaustible diversity of inspiration. Through Godard’s words, his gaze and his work, the film tells the story of a life of cinema; that of a man who will always demand a lot of himself and his art, to the point of merging with it.