From Italian American, his documentary film on his own family in the 1970s, to The Irishman, a lengthy testament-like movie made in 2019, Martin Scorsese has never ceased to question the history of his background. Beyond his recurring themes – gangsterism, redemption, acute masculinity, etc. – the journey of the Italian community in the United States is obsessively present throughout his entire work. Even when he doesn't film the Mob, Scorsese grieves over the ideal of his forebears who came to America to pursue their dreams only to fulfill it through a life of violence. An epic filmmaker turned unexpected chronicler of American society, Scorsese conveys a sense of beautiful, bitter and profound romanticism reminiscent of John Ford when he was filming Irish immigrants in the Wild West.