The lead characters of the Story of O. and Retour à Roissy novels, Sir Stephen and O, are placed in southern China where Sir Stephen owns a casino. Sir Stephen places O in a Chinese brothel for "training" and O is then subjected to a variety of humiliating experiences to prove her unconditional obedience. A sub-plot concerns a coolie rebellion due to the resentment towards Europeans by the local population and a young man desperate to afford O's favors at the brothel.