Online gambling platforms target the vulnerable, turning them into addicts, and ruining entire families. Sports betting platforms are perfectly legal. The authorities let them get away with the damage that they cause, perhaps because they earn so much from these giant companies.
There is often a first free bet. Then the algorithm takes over. It ensures that the gambler rapidly amasses small wins for as long as it takes to get him hooked. Then, when he is ensnared, the losses begin. He will continually chase the emotion of his first successes, taking out loans, borrowing, until he is drawn into a cycle of despair.