The Transamazonica looks like a 4,300 km scar in the heart of the Brazilian forest, from which millions of tons of raw materials are extracted. Aboard his microlight plane, director Sylvestre Campe will discover the beauty, riches and people of a dangerously threatened forest. An amazing journey to look at the Amazonia forest from heaven and an analysis of very divergent and irreconcilable interests that Amazonia arouses.