Mathyas, an aspiring writer, trades his life in Montreal as a young advertising executive for that of a shepherd in the South of France. But the road to his desired pastoral tranquillity is filled with hard work. A visit from Elise, a civil servant who boldly quit her job, gives Mathyas' quest a new direction. Together, they embark on a transhumance. Facing the challenges of the mountains, with a herd to take care of, they will forge a new life for themselves.