The story takes place in Cairo in the 1970s, a bustling, ebullient city where rebellious youth aspire to greater freedom and equality. And yet, on a busy street corner, a young woman endures the torture of a seemingly interminable wait. She has an appointment with her lover. The more time passes, the more the ballet of passers-by in this bustling city feeds her fantasies and fears, the sweet madness of her hope.