12-year-old Ben has just hit puberty and suddenly his weight has become a problem – for him and for everyone else. The other kids bully him, his divorced parents don't know what to do. Even the school nurse is worried about him. So, despite his love of food and his emerging talent as a chef, Ben decides to take drastic action. He goes on a diet.