In 1975 is held the trial of Pierre Goldman, a fiery and controversial figure of revolutionary left-wing activism. Guilty of numerous charges, yet he proclaims his innocence in a double murder accusation. Twenty years before the OJ Simpson case, the Goldman trial reflects the political, ideological and racial tensions that marked the 1970s in France and Europe. Then considered to be the trial of the century, it divided an entire country and widened the gap between the conservative right and left-wing intellectuals.