Passionate filmmaker Antoine travels to his birthplace, Algiers, with his young son to present his new film: an account of his childhood in Algeria during the country's civil war in the 1960s. As he wanders through the city, the filmmaker immerses us in the moments of happiness, laughter, and tears of his youth - spent between school, friends, and his Jewish family. Growing up in the final moments of Algeria's pre-independence period, the young Antoine discovers his profound fascination with cinema and starts to understand who he truly is.