But when Samuel, his best friend suffering from an incurable disease, urges him to pursue his crazy idea of staging Anouilh’s Antigone to steal two hours of peace from the Lebanese war, Georges cannot refuse.
In Beirut, George will rapidly discover the tense atmosphere and all the war conflicts between ethnic groups in the country. The play seems to be a glimmer of hope, even if the cloud of a raging war is upon them.