We follow the daily life of Yvoire, a young Afro-French woman and her sister Janice. One tries somehow to juggle her dual culture while the other is an Afro-feminist very committed to the black cause and president of an association. Spectators are immersed in the heart of the daily issues that the protagonists encounter as African women in France.