Brittany, 1874. A sea monster terrorizes the fishermen of a small Breton village. Faced with this mystery, the Prefecture sends Inspector Jules Aulne, accompanied by Auguste, to discover a village that seems strangely unaware of the political upheavals of the last thirty years.