The steppe of Patagonia is swept by a gray wind. Mora, a thirteen-year-old, wants to be a ‘gaucho’. She rebels against school and stands up to her parents, both Swiss Italian ecologists, whose dream of independence turns into a nightmare. Mora will go deep into the meanders of the steppe to help her only friend Nazareno, an old Mapuche who has lost his horse, Zahorí.