The future of Marguerite, a brilliant student in Mathematics at the prestigious Ecole Normale Supérieure, seems all planned out. Only woman from her promo, she is finishing a thesis she has to expose to an audience of researchers. On the D-day, a mistake shakens all her certainties and all her foundations collapse. Marguerite decides to quit everything to start all over again.