Right in the middle of the fields, near a vast forest and a pretty stream where roaches wriggle and frogs croak, lies the village of Bellefontaine. It's home to a small band of children, boys and girls, including our heroes Raphaël, Lina, P'tit Pied and Grande Perche. These four friends are brimming with imagination and fill their daily lives with exciting adventures.