Jeff, a 30 years old young man is about to get married. Driving to pick up his granny, Jeff finds himself beetween Jean Marc, an orange speaking puppet Monkey and a group of gun happy military men. In the heat of the moment Jeff saves Jean Marc and escapes the lunatic escouad. Chased by the army, Jeff has to team up with Jean Marc and the unlikely duo embark on a roller coaster road trip !