Alex, an eighteen-year-old astrophysics student, dreams of the cosmos and of working at NASA, far from earthly concerns. But his bubble bursts when his mother, suffering from breast cancer, is about to undergo surgery: an event that throw him off orbit, during a sleepless night when nothing happens as planned and when Alex gets lost before deciding to land.