Merjem-Meri, an unambitious, 30-year-old homemaker and mother to 8-year-old girl Mila, moves back to her parental home after 10 years of marriage. Soon after, Meri realizes she is stuck in a circle of provincial rules and expectations and a complex relationship with her ambitious mother and spoiled younger brother. Her hope to get the custody of her daughter wanes from day to day because she has no chance of finding a permanent job. The only thing that makes her happy, but also makes everyone else look down on her, is participation in an audition for a film role in her neighborhood.