8th century. Eneko, a young Christian nobleman from the Pyrenees, is running for leader of the valley. In order to achieve it, he must recover his father's body, who died in a battle and was buried in a pagan manner. He will need the help of Irati, an enigmatic local girl. The two of them go deep into a strange and inhospitable forest where "everything that has a name exists".