Unassuming, middle-aged Bernard Perle is a small-town baker, married to the shrewish Juliette and burdened with an odious, freeloading cousin by marriage. Called to Paris for an inheritance, he meets Maud on the Eiffel Tower —a “phony suicidal” who enchants him. He takes her to Deauville and ruins himself for her. The adventuress flees with the remainder of the inheritance money and Perle feigns amnesia to avoid explaining all this to Juliette.