Jeanne, a young working-class woman hungry for culture and pleasure, uses her intelligence and allure to climb the rungs of the social ladder one by one. She becomes the favourite of King Louis XV who, unaware of her status as courtesan, regains through her his appetite for life. They fall madly in love. Against all propriety and etiquette, Jeanne moves to Versailles, where her arrival scandalizes the court...