“A young anteater found dead by the side of a road, a boa constrictor wanders in the suburbs of Taguatinga, a maned wolf is found in a farm in Sobradinho II, a small owl is rescued in the Radio Center district, a capybara swims in the pools of the Itamaraty Palace. The question is: are animals invading our cities, or are we occupying their habitat?” – Headline of "Correio Braziliense"