For the benefit of their community, two children want to hand over to the authorities a precious stone discovered in an archaeological site. They have to face Kalidou, an intrepid old man in debt who has already made an appointment with an antique dealer to sell the stone. A race against time is launched between Kalidou and the two children through the forest.