Freely adapted from the novella by Henry James, The Beast in the Jungle tells the vertiginous story of a man and woman who, for twenty-five years, frequent a huge nightclub in anticipation of a mysterious event. From 1979 to 2004, from disco to techno, it is a love story and the tale of an obsession. When "it" finally comes to pass, it takes on a more tragic form than ever expected.