In his futuristic novel 1984, published in 1948, George Orwell tells about the destiny of a Londoner that leads a solitary resistance facing the dominant and totalitarian camp of Big Brother. His name: Winston Smith. According to the English phone book, there are at least 25 persons with the same surname than the character. The director propose with this movie to meet them. Searching, if it is, between all of these namesakes, an George Orwell’s hero, an unspeakable link.