Eami means ‘forest’ in Ayoreo. It also means ‘world’. The indigenous Ayoreo-Totobiegosode people do not make a distinction: the trees, animals, and plants that have surrounded them for centuries are all that they know. They now live in an area experiencing the fastest deforestation on the planet.