Forty-three-year-old Anne divides her life between the elementary school where she teaches and her home where she engages in a strange ritual with her twenty-two-year-old son Simon. But her twenty-year-old daughter Helena, whom she hasn't seen for a long time, is briefly in town to dance The Rite of Spring.