Clément, a teacher, is overjoyed to the point of dizziness: Alicia, a famous actress who he admires totally, has become his girlfriend.
Le Parisien: "Although the two lead actresses contribute to making this film a pure delight, they are helped by a virtuoso screenplay about the mutinous equations of love when life has fun dealing the cards."
Télérama: "It is Parisian Woody Allen: the Coulée Verte replaces Central Park, an aquarium scene like in Alice, and, more generally, the absolute narrative freedom which makes each [of Allen's films] a falsely familiar fable, deep and always delightful."