In the arid Bolivian highlands, an elderly Quechua couple has been living the same daily life for years. In the midst of a drought, Virginio (80) falls ill and, aware of his imminent death, lives out his last days hiding his illness from Sisa, his wife. He is also reluctant to migrate to the city like the rest of the community. Everything is precipitated by the arrival of their grandson Clever, who comes to visit with news.