Taiti, 1903. Doctor, poet and artist Victor Segalen, leaves France to Hiva-Oa, to meet Gauguin personally. But when he arrives to the island the painter had already passed away. For a long time fascinated by Gauguin, Segalen will then get to know about him from the account of the women and his friends in the island. From that strong sensorial experience he will develop an ambiguous post-mortem relationship with the painter.