Kensuke’s Kingdom follows the adventures of a boy called Michael and his dog Stella who are shipwrecked on a remote desert island. Terrified and struggling to survive, Michael soon discovers that they share the island with Kensuke – a mysterious old Japanese man who has been living on the island for decades with a family of orangutans as his companions. Keeping their distance, they treat each other with mutual suspicion. However as dangerous invaders appear on the horizon, it becomes clear they must join forces to save their fragile island paradise.