An old homeless man, victim of a malaise, collapses violently on the ground and remains frozen on all fours. Some passers-by avoid him, or ignore him, but others try to help him. Journalists' sudden interest in this man takes us into a grotesque and absurd media vortex questioning our relationship to information and to our liberal society.